Üdvözölek a Szarvasi Gombfoci hivatalos honlapján
Menü
 
Kupáink
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
1.osztály
 
2.osztály
 
ONLINE ÉLŐ KÖZVETÍTÉS
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
A szabályok
A szabályok : Hivatalos Szabályok

Hivatalos Szabályok

Robi  2006.12.19. 17:34

ja

Legfontosabb játékszabályok

A szektorlabda szabályai egyszeruek, ezért a játék könnyen elsajátítható. A versenyzokre azonban több olyan szabály is vonatkozik, ami leírva bonyolultnak tunik, de az edzések során a gyakorlatban percek alatt elsajátíthatóak. Ezért ez az ismerteto csak a legfontosabb, az olvasás útján is könnyen elsajátítható szabályokkal foglalkozik, ami elegendo a játék szabadidosport szintu uzéséhez. A szektorlabda szabályai alapvetoen megegyeznek a futballéval, amelyet néhány speciális szabály egészít ki:

Alapszabályok:

 <l >

• A játékot két ember játssza egy zöld színu, fehér színu futballpálya vonalazású, 120 x 180 cm-es méretu, szegéllyel ellátott asztalon (versenypályán), amely két db 5 cm magas, 13 cm széles és 8 cm mély kapuval van ellátva. A pálya felületét hintoporos törloeszközzel tisztítják meg a szennyezodésektol
• A versenyzok egyéni felszerelései: 10 db mezonyjátékos bábu (méretük: maximum 5 cm átméroju és 2 cm magasságú) és 1 db kapus bábu (mérete: maximum 5 cm átméro és 2,5 cm magasság), ezen kívül szektorméro, labda, nyomópálca.
• A játékszabályok között valamennyi futball szabály megtalálható, a les kivételével.
Egy mérkozés 2 x 13 percig tart, félidoben két perc szünettel. A mérkozéseket a játékvezeto vezeti.
• A játék középkezdéssel kezdodik, majd a versenyzok felváltva léphetnek egyet-egyet. Lépésnek a bábu mozdítása számít. A bábukat mérkozés közben mozgatni csak a pálya felületén csúsztatva szabad, azokat tolni, vagy húzni tilos. A bábukat mozgatni szabad kézzel (pöcköléssel, vagy körömrányomással), illetve nyomópálcával.
• A bábukat mérkozés közben a pályáról felemelve tetszoleges helyre helyezni csak gól és kapukirúgás után szabad. Ezt nevezzük helyezésnek. Helyezni elsoként a középkezdést, illetve a kirúgást végzo félnek lehet, ellenfele ehhez alkalmazkodik úgy, hogy bábuit 5 cm-nél közelebb nem helyezheti a már lehelyezett bábukhoz.

A játék célja :

• A játék célja a gól, vagyis a korong alakú szabvány labdának az ellenfél kapujába történo juttatása.
A gól akkor érvényes, ha a labda a versenyzo kapuralövése elott ellenfele térfelén, vagyis a támadó térfélen volt.
• Kapuralövés elott azonban ("kapura", "helyezz", "lövök", stb. szavakkal) jelezni kell az ellenfél felé a lövési szándékot, és idot kell adni a kapus helyezésére. A kapuralövés csak akkor végezheto el, ha a védekezo fél ("helyeztem", "jöhet", "lohetsz", stb. szavakkal) jelezte, hogy helyezte a kapusát.

Passzolás:

• A játék során labdavezetés nincs, azonban a labdát passzolni lehet. Kétféle passzolási szabályt különböztetünk meg: a közelségi szabályt és szektor szabályt.
• A közelségi szabály alkalmazásával lépésünket követoen plusz 1 lépést nyerhetünk. Ilyenkor ellenfelünk egyszer kimarad a lépésbol. Akkor jár nekünk a plusz 1 jutalomlépés, ha mezonyjáték során a labdát közelebb passzoljuk valamelyik saját bábunkhoz, mint az ellenfelünk bármely bábujához. Ilyenkor csupán a labdához legközelebb álló bábunkkal léphetünk, hiszen "o" kapta a labdát. Erre mondjuk, hogy "közelséget adtam"! A közelség elérése miatti plusz 1 lépésünket meglépve ellenfelünk következik lépésre. Tehát közelségbol nem érheto el újabb közelség! A közelség egyébként csak akkor érvényes, ha a labda a lépésünk elott a saját térfelünkön volt és ott is maradt, illetve csúszása során nem ért hozzá más bábuhoz sem.
• A passzolás, illetve a plusz jutalomlépés elérésének másik formája a szektorszabály alkalmazása. Szektornak nevezzük az egyes bábukat körülvevo 4,5 centiméteres övezetet. Szektort adni annyi, mint bepasszolni a labdát az egyik bábunkkal egy másik bábunk szektor övezetébe, vagyis a bábu szélétol mért 4,5 cm távolságon belülre. Az érvényes szektor elérésének feltétele az is, hogy passzolás közben a labda az átadást fogadó bábun kívül nem érhet hozzá más bábuhoz. Míg a közelségi szabálynál csupán egy plusz jutalomlépés érheto el, addig a szektor szabály alkalmazásánál végtelen számú. Tulajdonképpen annyi, ahány szektort egymás után adunk. Ilyen módon bármennyiszer is léphetünk folyamatosan egymás után anélkül, hogy ellenfelünk közben akár egyszer is léphetett volna. Természetesen csak addig passzolunk bábutól bábuig, amíg nem sikerül az ellenfél térfelén egy gólszerzésre lehetoséget adó helyzetet elérni. Ilyenkor már nem a további passzolás lesz a cél, hanem kapura lövünk, hogy gólt érhessünk el.
• Vigyázzunk! Közelségbol nem érheto el szektor és szektorból sem közelség! Szektorból szektor, viszont végtelen számban.

Indítórúgások:

• A szektorlabdában a labdarúgáshoz hasonlóan van kapukirúgás, szöglet, szabadrúgás, bedobás (pontosabban oldalbelövés) és tizenegyes.
• A támadó oldalról elvégzett szabadrúgás és a tizenegyes kapura loheto, a szöglet pedig kapura pattintható, amelyekbol érvényes gól születhet. A többi esetben az indító rúgás csupán egy lépés, amibol szektort lehet elérni.

Szabálytalanságok:

 

Tilos a labdához mezonyjáték közben kézzel hozzáérni!
• A labdarúgás logikájával egyezoen szabálytalan, ha két bábu úgy ütközik össze, hogy a labdát az ütközés után, vagy egyáltalán nem érte.
• Szabálytalan szerelésnek, feltartásnak minosül, ha a védekezo fél bábujával a támadó fél bábuja és a labda közé állva megakadályozza a támadó kapura lövését. A feltartás csak akkor szabálytalan, ha a védekezo fél bábuja nem érintette meg a labdát.

• Idohúzásnak minosül a túl hosszú (általában 15-20 másodpercnél hosszabb) gondolkodás, célzás, a nyilvánvaló szektor vagy közelség megméretése, felszerelés keresés, stb. Összefoglalóan minden, ami nem tartozik szorosan a mérkozéshez. A kiesett idot a vétlen fél kérésére a játékvezeto beszámítja (hosszabbítás), illetve figyelmezteti az idohúzó versenyzot.
• Sportszerutlenségnek minosül a sorozatos idohúzás, az ellenfél szándékos megzavarása, vagy a nézoket megbotránkoztató magatartás. A sportszerutlen versenyzot a játékvezeto figyelmezteti, sorozatos, vagy súlyosabb esetben leléptetheti. Ilyenkor a mérkozés - az eredmény állásától függetlenül - a vétkes fél vereségével fejezodik be!
A szabálytalanságok szabadrúgással büntetendok. A védotérfélen elvégzett szabadrúgás szektorba passzolható, a támadóoldali kapura loheto. A kapura loheto szabadrúgás esetén a labdától mért 18 cm-re sorfal állítható a mezonyjátékos bábukból.

Játékvezeto:

A szektorlabda mérkozést játékvezeto vezeti. A vezetés azonban nem szó szerint értendo, mivel a mérkozésen történtek érvényessége a két versenyzo tisztességén és egymás közötti megegyezésén alapul. A játékvezeto csendben figyeli a mérkozést, és csak akkor avatkozik közbe, ha a két fél nem tud megegyezni egymással. Ilyenkor a játékvezeto meghozza ítéletét, amivel szemben jogorvoslatnak csak a játékszabályok téves alkalmazása (muhiba) esetén van helye. Kérés nélkül is játékvezetoi intézkedésnek van helye sportszerutlen magatartás esetén.

 
Meny is az idő?
 
Linkek
 
Gomcfoci naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Hányan jártak itt?
Indulás: 2006-08-07
 
UEFA és BL
 
Szavaz!
Szavaz!
Szerinted ki nyeri meg az I. osztályt

Roszik Atosz
Váncsodi Viktor
Polonszki Patrik
Szebegyinszki Gergő
Zahorecz Robert
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavaz!
Szavaz!
Szerinted ki nyeri meg a II. osztájyt

Legény Tamás
Zahorecz Krisz
Tomasovszki Gábor
Ferenczi Marcell
Vizi Gergő
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros